فن - الكاتب الصحفي مصطفى حمدي: السوشيال ميديا ضخمت حريق الجونة - شبكة سبق

في الفن 0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

ننشر لكم اخر اخبار الفن حيث أوضح الكاتب الصحفي مصطفى حمدي أن السوشيال ميديا ساهمت في تضخيم الحريق الذي شب اليوم في جزء من قاعة المؤتمرات التابعة لمهرجان الجونة السينمائي.

وفي مداخلة هاتفية مع الإعلامي يوسف الحسيني في برنامج "التاسعة" على القناة الأولى المصرية، قال مصطفى حمدي: "السوشيال ميديا بتكبر الأمور بشكل كبير. أنا قاعد جنب الحدث نفسه، وتخيلت من المكتوب على السوشيال ميديا إن الجونة بتولع. الصورة بتتنقل بشكل مغاير على السوشيال ميديا. ضيوف المهرجان موجودين وبيتوافدوا عليه."

وردا على سؤال عن تفاصيل الحادث، قال: "اللي حصل إن في ماس كهربائي حصل في جزء من المكان اللي بتتعمل فيه الأفتر بارتي، مش المسرح الرئيسي، وعايز أأكد إن المسرح الرئيسي سليم تماما. إنما المكان الخارجي اللي بتتعمل فيه الحفلة والأنشطة الأخرى، كان فيه مدرج خشبي، المدرج الخشبي ده إتحرق. وفورا أجهزة الحماية المدنية وكل الأجهزة المعنية راحت على مكان الحريق."

وعن تأثير الحريق في زيادة الزخم حول المهرجان، قال: "الكلام عن المهرجان زاد أكتر قبل يوم الافتتاح. المكان اللي إتحرق النهاردة لما بكره يطلع بشكل وكإنه مفهوش حاجة، أعتقد إن دي دعاية إضافية للمهرجان."

شبكة سبق هو مصدر إخباري يحتوى على مجموعة كبيرة من مصادر الأخبار المختلفة وتخلي شبكة سبق مسئوليتها الكاملة عن محتوى خبر فن - الكاتب الصحفي مصطفى حمدي: السوشيال ميديا ضخمت حريق الجونة - شبكة سبق أو الصور وإنما تقع المسئولية على الناشر الأصلي للخبر وهو في الفن
كما يتحمل الناشر الأصلي حقوق النشر ووحقوق الملكية الفكرية للخبر.
وننوه أنه تم نقل هذا الخبر بشكل إلكتروني وفي حالة امتلاكك للخبر وتريد حذفة أو تكذيبة يرجي الرجوع إلى مصدر الخبر الأصلى في البداية ومراسلتنا لحذف الخبر

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق